۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۸۳۸۴

تولید ملزومات مقابله با کرونا در فنی و حرفه‌ای استان خوزستان

تولید ملزومات مقابله با کرونا در فنی و حرفه‌ای استان خوزستان
سواعدی گفت: تاکنون ۲۸۹ هزار و هشتصد مورد از ملزومات مقابله با  ویروس کرونا با مشارکت  مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان خوزستان تولید شده است.
عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش تقاضای ملزومات با همکاری مراکز دولتی و خصوصی  فعال در حوزه خیاطی  تولید ماسک،  گان، پاپوش، کلاه  و الکل در این مراکز آغاز شد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان خوزستان ادامه داد: هم‌اکنون ۱۶ مرکز دولتی و غیردولتی با حضور ۱۹۱ نفر در مراکز دولتی و ۲۵۸ نفر در مراکز غیر دولتی بخش آموزشگاه‌های آزاد در حوزه تولید ماسک و گان فعال هستند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در این مدت ۲۴۳ هزار و ۴۰۰ ماسک، ۲۳ هزار و ۸۰۰ گان، هشت هزار و ۵۰۰ کلاه، ده هزار و ۱۰۰ عدد پاپوش و ۴ هزار الکل با همکاری بسیج، فرمانداری، خیران، موسسه‌های خیریه، کارآفرینی و مردم نهاد، بنیاد برکت، هلال احمر، علوم پزشکی و کمیته امداد تولید شد.

سواعدی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی به کارگاه‌های تولیدی تبدیل شدند و از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی برای خدمت رسانی به مردم برای مقابله با این ویروس منحوس استفاده شده است.

وی با دعوت از مردم به جدی گرفتن خطرات کرونا ویروس عنوان داشت: مردم با رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه به قطع زنجیره بیماری کمک کنند، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفر‌های غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات